Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Грінченкознавство (1)Рідкісні та цінні видання (3)Мережеві ресурси (1)Наукові періодичні видання Університету (6)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=пояснення<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 93
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-93 
1.


    Даниленко, Людмила.
    Терапія травми: художня концепція подолання колективного болю (на прикладі творів сучасної української прози) [Текст] / Л. Даниленко // Літературний процес: методологія, імена, традиції. Філологічні науки : збірник наукових праць. - 2023. - № 21. - С. 46-56DOI 10.28925/2412-2475.2023.21.5. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
травма пам’яті -- місце пам’яті -- замовчування травми -- образ смерті -- образ жертви -- образ винуватця -- Куренівська трагедія -- роман про радянське минуле
Анотація: У статті розглянуто художню концепцію трагічного в сучасній українській прозі про радян-ське минуле. Порушена проблема актуальна, оскільки проговорення травми важливе у кон-солідації українського суспільства, враженого новими випробуваннями. Предметом літера-турознавчого аналізу є осмислення Куренівської техногенної катастрофи 1961 р., історія якої розсекречена тільки у добу незалежності. Для дослідження обрано романи «Життя в ро-жевому» Галини Горицької та «Книга Відлиги. 1954–1964» Тимура і Олени Литовченків. Авторка студії орієнтується на теорії «колективна травма», «культура рани», «терапія травми», «місце пам’яті». Відповідно до цього проаналізовано художню модель колективної трагедії. Визначено, що зображення травми в контексті пам’яті про радянське минуле в обох романах має багато спільних рис, а саме: характеристика жертв і винуватців (конкретний винуватець — представник влади; узагальнений винуватець — радянська система; винува-тець-родич); надання місцям пам’яті ознак скорботи через простеження миттєвої руйнації об’єктів простору; відтворення смерті як осягнення переходу душі в потойбічний світ; де-монстрація фактору стирання пам’яті (примусове замовчування травми, умисна відмова від пам’яті); пояснення категорій каяття й покарання (самогубство). Виявлено схожість авторських засобів художного мовлення: поєднання вимислу й документальної основи, вве-дення публіцистичних коментарів та емоційного судження, надання смислової ваги дета-лям-символам. Новизна дослідження полягає у розширенні теоретичних поглядів на проблему травми в ху-дожніх творах, а також у моделюванні образу трагедії в контексті пам’яті про радянське минуле. Подальше вивчення проблеми перспективне в аналізі естетичної концепції травма-тичного минулого, осмисленого у сучасній прозі.

Є примірники у відділах: всього 6 : Online (1), ГП ЧЗ (3), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: Online (1), ГП ЧЗ (3), Ф2 (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

2.


    Скляренко, В. Г.
    Етимологічні розвідки. 10. Невід [Текст] / В. Г. Скляренко // Мовознавство. - 2010. - N 4/5. - С. 14-21

Кл.слова (ненормовані):
етимологічне пояснення -- спорідненість -- балто-слов'янська епоха

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

3.


    Бехта, І. А.
    Заперечення, правда та хибність [Текст] / І. А. Бехта, О. В. Татаровська // Studia Philologica = Філологічні студії : збірник наукових праць. - 2023. - Вип. 21. - С. 7-19, DOI 10.28925/2311-2425.2023.211. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-2425

Кл.слова (ненормовані):
заперечення -- правда -- хибність -- лінгвістичний аналіз -- прагматична універсалія -- заперечення -- хибність -- метафізика -- логіка -- пропозиція
Анотація: Ця стаття включає тематично пов'язані питання про заперечення в областях філософії логіки, філософської логіки та метафізики. Він підкреслює центральну проблему заперечення певної галузі філософії. Метою статті також є аналіз заперечення у сферах філософії логіки, філософської логіки та метафізики. Він підкреслює центральну проблему заперечення певної галузі філософії. Він містить історичні довідки, поміщає обговорювані проблеми в контекст і об’єднує низку основних тем і проблем. Розслідування обговорює проблему логічного ревізіонізму та те, чи існує місце для справжньої розбіжності, а отже, спільного значення між відповідним використанням «не» класицистом і девіантом. Якщо його немає, перегляд неможливий. Ми стверджуємо, що перегляд справді можливий, і надаємо пояснення заперечення як суперечності, згідно з яким низка передбачуваних заперечень оголошується справжніми. Серед них є заперечення FDE (First-Degree Entailment – залучення першого типу) і широке сімейство інших відповідних логік, LP (діалетеїчна «Логіка парадоксу» Пріста), слабкі та сильні тризначні логіки Кліні з «виключенням» або «вибором» заперечення та інтуїтивістська логіка. Ми також обговорюємо проблему забезпечення інтуїтивістської логіки емпіричним запереченням для адекватного вираження тверджень у формі «А на даний момент не вирішено» або «А може ніколи не бути вирішеним», останнє з яких, як стверджується, є інтуїтивістично суперечливим. Ми розкриваємо важливість різних понять збереження наслідків як s, де s може бути хибністю (проти неправди), невизначеністю або деякою іншою семантичною (або «алгебраїчною») цінністю, у формулюванні обмежень раціональності мовленнєвих актів і пропозиційних установок, таких як неприйняття, заперечення та сумнівність. У статті розглядається природа істинних значень, що розглядаються як об’єкти. Стверджується, що лише істина існує як максимальний істинотворець. Розглядаються наслідки, які це має для репрезентативної семантики, і стверджується, що будь-яка логіка, від класичної до некласичної, є розривною. Крім того, розроблена теорія правдотворця, згідно з якою лише позитивні істини, опис яких також розгорнуто в цьому документі, мають правдотворців. Ми досліджуємо можливість визначення заперечення як «абсолютну» неможливість, тобто де поняття необхідності чи можливості, про яке йдеться, відповідає глобальній модальності.
Дод.точки доступу:
Татаровська, О. В.


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

4.


    Мікіна, О. Г.
    З романської етимології до семантико-типологічного критерію пояснення лат. guaerere [Текст] / О. Г. Мікіна // Мовознавство. - 2011. - N 4. - С. 67-79

Кл.слова (ненормовані):
романські мови -- ЕТИМОЛОГІЯ -- семасіологія

Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

5.


    Орлова, В.
    Пояснення домашнього завдання [Текст] / В. Орлова // Зарубіжна література в школах України. - Київ : Антросвіт, 2016. - № 2. - С. 32

Кл.слова (ненормовані):
закріплення знань -- завдання-загадка -- аукціон

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

6.


    Гула, В.
    Бунд і використання тероризму в політичній боротьбі (1897–1907) [Текст] / В. Гула // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2018. - № 2. - С. 60-64, DOI 10.28925/2524-0757.2018.2.6064 . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
Бунд -- тероризм -- соціал-демократія -- робітничий рух
Анотація: У статті на матеріалах українських губерній Російської імперії проаналізовано еволюцію поглядів Бунду щодо терористичних методів у політичній практиці від заснування організації до 1905 р. Увагу приділено як офіційним партійним документам, так і діям окремих членів партії, що почасти були продиктовані загальною логікою антиурядової боротьби та не узгоджувалися із актуальною партійною лінією. Подано пояснення причин, що зумовили зміну поглядів партії на це питання.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 4 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

7.


    Добронравова, Ірина.
    Дескриптивність нелінійного теоретичного знання та самоорганізація нелінійної науки [Текст] / І. Добронравова // Філософія освіти = Philosophy of Education : = Philosophy of Education : наук. часопис. - 2017. - N 1. - С. 30-42
ДРНТІ

Рубрики: Філософія--філософія освіти

Кл.слова (ненормовані):
дескриптивність -- самоорганізація -- нелінійна наука -- нелінійне теоретичне знання
Анотація: Відповідність між дескриптивністю нелінійного теоретичного знання про феномен самоорганізації та дескриптивністю епістемологічних моделей в засадах постнекласичної науки, що самоорганізується, демонструє становлення адекватної методології свідомості в сфері лінійних досліджень. Це означає перегляд епістемологічних засад нелінійної методології, зокрема, розуміння наукової істини як нелінійного процесу. Системи, що самоорганізуються, обирають випадковим чином варіант їхньої нелінійної динаміки. Теорія передбачає розгалуження в точних біфуркацій графіків розв’язків нелінійних рівнянь. Реалізація системою однієї з можливостей, вираженої певним розв’язком, не означає, що інші розв’язки не були науковою істиною. Теоретичне пояснення певного стану нелінійного процесу є реальною необхідністю, яка включає інформацію про вибір в точці біфуркації. Тобто це теоретичний опис певного варіанту самоорганізації. Цікаво, що наука про самоорганізацію сама є самоорганізовуваною, доповнюючи дисциплінарну організацію самоорганізацією міждисциплінарних спільнот вчених.
Перейти до зовнішнього ресурсу ПОВНИЙ ТЕКСТ

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

8.


    Калинчук, Алла.
    Василь Білозерський і Кириломефодіївці (на матеріалах слідчої справи) [Текст] / А. Калинчук // Слово і час. - Київ : Фенікс, 2016. - № 6. - С. 68-73. - Библиогр. в конце ст.

Кл.слова (ненормовані):
Білозерський Василь, про нього -- братство -- "Записка" (пояснення до "Статуту..."

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

9.


    Корсак, Костянтин.
    Новітнє пояснення походження та успішності індоєвропейської мовної сім’ї [Текст] / К. Корсак, Л. Ляшенко // Світогляд. - Київ : Академперіодика, 2017. - № 5. - С. 21-27. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
індоєвропейська сім’я -- нооісторія
Дод.точки доступу:
Ляшенко, Лариса


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

10.


    Фідря, Н. М.
    Навчання учнів процедур "порівняння" та "пояснення" як ключовий елемент переходу до суб'єкт-суб'єктної моделі побудови навчально-виховного процесу географії [Текст] / Н. М. Фідря // Географія та економіка в сучасній школі : Педагогічна преса, 2013. - № 11. - С. 24-33

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)


Знайти схожі

11.


    Ozolina, Z.
    European Union’s contribution to civilian security sector reform in Ukraine after 2014 [Текст] = Внесок Європейського Союзу у реформу цивільного сектору безпеки в Україні після 2014 року / Z. Ozolina, I. Reinholde // Інтегровані комунікації = Integrated communication : науковий журнал. - 2019. - Вип. 1(7). - С. 8-18. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
Спільна політика безпеки та оборони -- Європейський Союз -- Консультативна місія Європейського Союзу -- реформа сектору безпеки -- стабілізаційні зусилля
Анотація: У статті розглядаються шляхи того, як Спільна політика безпеки та оборони Європейського Союзу сприяє миру та стабільності в Україні. Починаючи з 2014 року, після Євромайдану та його вимог до європеїзації країни, ЄС та інші міжнародні організації допомагають Україні в її модернізаційних зусиллях. Поширення жорстокого військового конфлікту на Сході України вимагало багатостороннього залучення стратегічних партнерів у трансформації секторів безпеки та оборони, а також активної участі в управлінні конфліктами у східній частині країни. ЄС брав участь у різних ініціативах, пропонованих державами-членами, Спільнотою та Україною. У статті йдеться про те, чи були використані ті інструменти, які складають суть СПБО (Спільна політика безпеки та оборони), та наскільки вигідні ці зусилля для України. У статті також досліджено, які ініціативи СПБО можуть сприяти трансформації сектору безпеки в Україні та які основні комунікаційні канали використовуються для пояснення реформ. Співпрацю України з ЄС розглянуто в історичному контексті. Автори звертають увагу на те, що перші механізми для співпраці з колишніми республіками Радянського Союзу Європейський Союз запропонував ще в 1994 р. Йдеться про програми «ТАСІS» («Технічна допомога для СНД») і «TEMPUS» (схема співпраці між країнами ЄС і країнами-партнерами в галузі вищої освіти), які Україна використала частково. Розглянуто також співпрацю України з ЄС у межах Консультативної місії Європейського Союзу (EUAM) в Україні, метою якої було сприяння трансформації сектору цивільної безпеки. Стаття наводить короткий огляд інструментів, які ЄС має у своєму розпорядженні для співпраці з іншими країнами в секторі цивільної безпеки. Розглянуто результати роботи ЄС в Україні після 2014 року, коли Консультативна місія Європейського Союзу в Україні почала діяти. Наведено перелік питань, які варто розглянути в майбутньому.
Дод.точки доступу:
Reinholde, I.
Рейнгольд І.
Озолінья Ж.


Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

12.


    Сінько, Андрій.
    Інформаційна діяльність в системі соціальних комунікацій [Текст] / А. Сінько // Інтегровані комунікації = Integrated communication : науковий журнал. - 2023. - Вип. 1. - С. 116-120DOI 10.28925/2524-2644.2023.1515. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
аудиторія -- інформаційно-комунікаційна діяльність -- інформація -- комунікація -- контент -- масмедіа
Анотація: У статті проаналізовано ключові аспекти інформаційної діяльності та її відношення до різних галузей суспільних зв’язків. Зважено думки вчених, що вже працювали над дослідженням галузі соціальних комунікацій і продовжують це робити в наш час. На прикладі їхніх праць виведено пояснення системи інформаційно-комунікаційного процесу та досліджено його причетність до низки конкретних професій сьогодення. Інформаційна діяльність як явище є важливою складової системи соціальних комунікацій. Йдеться про побудову ефективного процесу комунікації в систему якого входять представники громадськості, канал комунікації та професійні комуніканти. За наявності цих складових може відбуватись процес передачі інформації, що в результаті призводить до появи нових рішень та суспільних очікувань. Дотримуючись чітко налаштованого алгоритму дій, професійний комунікант може виступати як провідником об’єктивної інформації, так і єдиним джерелом поширення суб’єктивних даних. Варто зазначити, що дане дослідження є досить актуальним, оскільки зараз процес передачі інформації набуває нових форм. Особливо це спостерігається в системі пошуку та обробки інформації. З’явилось багато додаткових програмних елементів, які спрощують низку процесів та пришвидшують роботу з інформацією. Зокрема, йдеться про появу штучного інтелекту та елементів, що він продукує в процесі своєї роботи. Інформаційно-комунікаційна діяльність потребує актуального глибокого наукового дослідження, яке базуватиметься на особливостях сучасного інформаційного суспільства. У роботі продемонстровано теоретичний підхід до проведення наукового дослідження, який базується на ґрунтовному аналізі наявних праць науковців.

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

13.


    Хома, Олег.
    Біля витоків модерну [Текст] : [рецензія] / О. Хома // Філософська думка : український наук.-теорет. часопис. - 2015. - № 6. - С. 104-110
Рец. на кн. : Модерне суспільство: від ліберальної і тоталітарної утопій до мережної соціальності. - Київ, НАН України, 2015
. - ISSN 0235-7941

Кл.слова (ненормовані):
соціальна філософія -- пояснення подій -- філософські вчення

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

14.


    Іванов, Д.
    Кульмінаційний момент боротьби за «правління душами». семіотична перспектива питань ідентичності та поділу на «ми-вони» [Текст] / Д. Іванов // Інтегровані комунікації = Integrated communication : науковий журнал. - 2019. - Вип. 2(8). - С. 33-41. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
конфлікт за «правління душами» -- ідентичність -- ми — вони -- костел -- поляк-католик
Анотація: У статті представлено механізм здійснення політики ідентичності та її метамову на основі аналізу подій асиметричного конфлікту, історично відомого як боротьба за «правління душами».В умовах сучасних культурних війн політика ідентичності набуває все більшого значення особливо в країнах, які зазнали імперського і тоталітарного впливу. Сутність конфлікту висвітлено за допомогою семіотичного підходу до культурно-історичних процесів, проаналізовано його причини і приховані змісти між усталеними традиціями й ідеологіями та комуністичними ідеями і пропагандою.У ході дослідження застосовано історичні методи для опису хронології подій конфлікту. Використано ста-тистичні дані про населення, його етнічний та релігійний склад, а також членство в Польській робітничій партії. Метод контент-аналізу застосовано щодо виступів дійових осіб, вивчення текстів та пропагандист-ських фільмів. Для розкриття повідомлень на рівні метамови, пояснення значущості окремих дій сторін кон-флікту використано методи інтерпретації та івент-аналізу. У статті представлено хронологію та дина-міку конфлікту. Базуючись на окремих подіях, були запропоновані пояснення реалізації відповідної політики тодішньою владою. Аналізовані події були розшифровані на рівні метамови, скерованої на ідентичність адре-сата. Представлено заходи, які здійснювалися Польською робітничою партією, щоб суспільство сприймало її як «свою». Названо причини поразки світської влади у боротьбі за «правління душами», а саме: а) загострені післявоєнні потреби суспільства, пов’язані з почуттям безпеки; б) несприйняття більшістю світської влади як «своєї»; в) атеїзм не був найкращим рішенням для потреб простих людей; г) костел, за задумом С. Вишин-ського, був скерований на простих людей; ґ) костел був щоденним елементом життя, розвитку та станов-лення індивіда; д) комуністи залишали неоднозначні докази, що вказувала на їхню безпорадність (арешт ікони Богоматері Ясногурської); е) повнота світської влади в руках комуністів означала відсутність політичних опо-нентів, на яких можна було б перекинути вину за існуючі проблеми

Є примірники у відділах: всього 5 : Ф1 (1), ГП ЧЗ (2), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: Ф1 (1), ГП ЧЗ (2), Ф2 (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

15.
160.1
В 81


    Вригт, Георг Хенрик фон.
    Логико-философские исследования [Текст] : избранные труды : перевод с английского / Г. Х. Вригт ; сост., авт. предисл. В. А. Смирнов, общ. ред. Г. А. Рузавин, общ. ред. В. А. Смирнов. - Москва : Прогресс, 1986. - 600 с. - 10.00 грн.
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Логіка--Навчальні видання

   Філософія--Навчальні видання


Кл.слова (ненормовані):
каузальне пояснення -- пояснення
Дод.точки доступу:
Смирнов, В. А. \сост., авт. предисл.\
Рузавин, Г. А. \общ. ред.\
Смирнов, В. А. \общ. ред.\


Примірників всього: 1
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Книгосховище (1)
Вільні:
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Книгосховище (1)

Знайти схожі

16.


    Головань, Тарас.
    Релігія в антиімперській стратегії Івана Нечуя-Левицького [Текст] / Т. Головань // Літературний процес: методологія, імена, традиції. Філологічні науки : збірник наукових праць. - 2023. - № 22. - С. 28-35DOI https://doi.org/10.28925/2412-2475.2023.22.4. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
релігія -- пристрасті -- протестантизм -- пантеїзм -- християнство -- Іван Нечуй-Левицький
Анотація: Предмет цієї розвідки – місце релігії в антиімперській практиці І. Нечуя-Левицького. Загальні антиімперські інтенції письменника в художніх творах, публіцистиці, листуванні проаналізовано в низці розвідок. Однак питання релігії в цьому контексті належно не висвітлено. У цьому полягає актуальність студії. Мета дослідження – з’ясувати своєрідність застосування Нечуєм-Левицьким релігії як аргументу проти імперії. Для досягнення поставленої мети розглянуто концепцію людини у творах письменника у світлі християнської антропології; проаналізовано пояснення Нечуєм причин поширення протестантизму на українських теренах у другій половині ХІХ століття, а також особливості зображення ним протестантів; вияснено трактування письменником природи релігії. У дослідженні застосовано здебільшого методи аналогії та гіпотези. Зроблено такі висновки. 1. У зображенні персонажів Нечуй застосовує християнську антропологію, зокрема учення про гріхи-пристрасті, але вкорінює їх не в метафізичне, а в суспільне зло. Пристрасті розпалює суспільство, усталену структуру якого підтримує імперія. У такий спосіб автор конструює аргумент проти імперської влади. 2. У поясненні причин поширення протестантизму письменник зміщує акцент із німців-колоністів і вірян (офіційний погляд) на самих священників, які застосовували російську мову як чинник домінування і втрачали живий зв’язок із паствою. Зображення представників протестантських конфесій свідчить, що Нечуй-Левицький розумів раціональну природу протестантської релігійності, її здатність задовольняти духовні потреби та залученість до проєктів просвіти й релігійної свободи. 3. Загалом релігію письменник трактує як магічну дію, а в реалізації магічного впливу проводить чітку межу між давньою релігією українців (пантеїзмом), яка виростала з багатої народної уяви, оживлюючи та опоетизовуючи світ, та християнським монотеїзмом, що притлумлював уяву, зосереджуючи її на одному об’єкті. Нечуй-Левицький підштовхує до думки, що пантеїзм як простір стихійної релігійної фантазії органічно народний, а християнський монотеїзм як простір зашореної та централізованої уяви імпліцитно імперський. Тож ці релігії становлять один із проявів протистояння між народом та імперію. Притлумлена християнством народна фантазія, таким чином, послужила ще одним аргументом проти імперії. Ці висновки можуть стати підґрунтям для подальшого дослідження місця релігії у творах Нечуя-Левицького, антиімперських інтенцій його творчості та української літератури загалом.

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (3), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (3), Ф2 (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

17.
908(477)(038)
Д 18


    Данилюк, Ніна.
    Україна від А до Я [Текст] : мовознавчий міні-словник / Н. Данилюк ; Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки. - Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2014. - 92 с. - ISBN 978-966-600-624-3 : 15.00 грн.
200-річчю від дня народження Тараса Шевченка присвячується
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Країнознавство--Україна--Словники

Кл.слова (ненормовані):
їжа -- регіони -- мистецтво -- релігійні свята -- фольклор -- соціальний устрій
Анотація: Мовознавчий міні-словник містить пояснення назв, пов’язаних з Україною як державою, із матеріальною й духовною культурою українців.
Дод.точки доступу:
Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки


Примірників всього: 1
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Читальний зал (1)
Вільні:
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Читальний зал (1)

Знайти схожі

18.
37.02
С 68


    Сохор, Арон Михайлович.
    Объяснение в процессе обучения: Элементы дидактической концепции [Текст] / А. М. Сохор. - Москва : Педагогика, 1988. - 128 с. - (Образование. Педагогические науки). - 0.50 грн.
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Дидактика--Процес навчання

Кл.слова (ненормовані):
пояснення -- розуміння пояснення -- пояснення цікавого
Анотація: В книге рассматриваются сущность и структура объяснения - одной из важнейших сторон обучения. Автор раскрывает сложные проблемы дидактической концепции объяснения: как сделать объяснение понятным и интересным, как преодолеть трудности его восприятия.
Дод.точки доступу:
Иоффе , В. Г. \ред.\
Воробьев, Г. В. (канд. пед. наук) \рецензент.\
Никонов , О. Ф. \рецензент.\


Примірників всього: 1
Фаховий коледж «Універсум» (1)
Вільні:
Фаховий коледж «Універсум» (1)

Знайти схожі

19.


    Паламар, С.
    Особливості застосування хмари слів як дидактичний засіб у літературній освіті молодших школярів [Текст] / С. Паламар, Л. Нежива // Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : збірник наук. праць. - 2021. - № 36. - С. 45-52, DOI 10.28925/2311-2409.2021.366. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-2409

Кл.слова (ненормовані):
хмара слів -- інформаційно-комунікаційні технології -- ресурс WordArt -- мовно-літературна галузь -- початкова школа
Анотація: У дослідженні розкриваються можливості застосування хмари слів у мовно-літературній галузі початкової освіти. Автори розглядають можливість за допомогою хмари слів візуалізувати важливу навчальну інформацію з української мови та акцентувати змістові категорії, головну думку, риси образів художнього твору на уроках літературного читання в початковій школі. Метою дослідження є обґрунтування важливості застосування хмари слів як дидактичного засобу в мовно-літературній галузі початкової освіти, розробка методичного супроводу читацької діяльності молодших школярів через активізацію їх роботи з візуалізованими ключовими словами тексту в зваженому списку. У дослідженні реалізовані завдання: проаналізовані наукові джерела з проблеми застосування хмари слів в освіті; схарактеризовані можливості використання хмари слів у роботі з молодшими школярами на уроках української мови й літературного читання. Автори пропонують використовувати хмару слів з позицій дидактичної евристики, зокрема для проведення евристичної бесіди, презентації учнями результатів шкільного проєкту, як засіб ідентифікації теми уроку, як наочний матеріал для асоціацій, в якості акцентування ключових слів для пояснення нового матеріалу тощо. У статті схарактеризовано дидактичний засіб «хмара слів», доведено його ефективність у розвитку мовлення молодших школярів, зокрема у складанні описів, розповідей, міркувань, а також у редагуванні власних тестів. Візуалізація мовного матеріалу, а також образів та головної думки художнього твору за допомогою хмари слів сприяє встановленню асоціативних зв’язків, створенню проблемної ситуації на уроці, активізації критичного мислення й творчості учнів. Відтворення ключових слів у вигляді зваженого списку на символічному зображенні за визначеною темою сприяє успіху в розв’язанні навчальних завдань, активізує пізнавальну діяльність молодших школярів, сприяє невимушеному засвоєнню знань.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://pedosvita.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Нежива, Л.


Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

20.
   373.2.091.33-027.22:78
   В 36


    Верховинець, Василь Миколайович.
    Весняночка : ігри з піснями для дітей дошкільного і молодшого шкільного віку / В. М. Верховинець. - 5-те вид. - Київ : Музична Україна, 1989. - 342с. - ). - ISBN 5-88510-075-6 : 7.20 грн., 4.75 грн., 12.00 грн.
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Дошкільна педагогіка--Естетичне виховання--Музичне мистецтво--Історія музики--Підручники для середньої школи

Кл.слова (ненормовані):
методичні пояснення -- підготовчі рухи -- положення рук -- методичні поради
Анотація: Естетичне виховання засобами музичного мистецтва в галузі дошкільної педагогіки

Примірників всього: 3
Бульвар І. Шамо, 18/2 (3)
Вільні:
Бульвар І. Шамо, 18/2 (3)

Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-93 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)